zondag 15 juli 2012

Robert Pattinson: "Wie ooit de rol van Edward overneemt, maak ik kapot"


© getty.
Vlak voordat de cast van 'Twilight' voor een laatste keer hun fans te woord stond op Comic-Con, hielden Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner en co een persconferentie waar ze onder andere herinneringen ophaalden, elkaar ophemelden en het over een mogelijke reboot hadden. HLN.be zat (letterlijk) op de eerste rij. Beleef het alsof jullie er zelf bij waren, met deze integrale persco.
© photo news.
© photo news.
© getty.
"Rob en Taylor, is dit de film waarin Edward en Jacob eindelijk vrienden worden, of waarin ze leren om elkaar lief te hebben als familie?"

Taylor Lautner: "We hebben altijd zo'n relatie gehad, nietwaar?"

Robert Pattinson: "Yeah, ik heb hem mijn dochter gegeven. Ik heb mijn dochter opgegeven voor hem."

Taylor Lautner: "Dat is liefde."

Robert Pattinson: "Dat is echte liefde. Dit is eigenlijk een liefdesverhaal tussen Edward en Jacob." (lacht)

Taylor Lautner: "Yea, de relatie tussen ons drie is een beetje anders. Er is altijd die ingewikkelde liefdesdriehoek geweest, en die is nu vierkant. Maar nee, het is eindelijk minder ingewikkeld geworden."

Robert Pattinson: "Nu is het een cirkel."

"Is dit een bitterzoet einde van de filmreeks? Hoe voelt het om voor de laatste keer op Comic-Con te zijn?

Kristen Stewart: "Het is grappig. Als je mij morgen vertelde dat we bepaalde scènes opnieuw moesten filmen, dan zou ik een gat in de lucht springen. Dat is hoe graag ik de rol van Bella speel. We hebben dit vier jaar lang mogen doen. Wanneer je ergens zo lang mee bezig bent, dan doet het even pijn om afscheid te nemen. Ik kijk er met een mooi gevoel op terug en dat is iets wat ik altijd zal blijven doen. Ik ben heel dankbaar dat ik hier aan heb mogen meewerken."

Stephenie Meyer: "Iemand vroeg me hoe de levens van de castleden doorheen de jaren zijn veranderd. Ik denk dat het voor hen allemaal wat vervelender is geworden in plaats van beter. Het is elke dag best lastig, nietwaar?"

Kristen Stewart: "Soms, ja."

Robert Pattinson: "Er zijn heel wat dingen die vervelend zijn geworden, maar dat heeft niet zozeer met de mensen te maken. Ik haat het bijvoorbeeld om naar de wc te gaan!"

"In welke zin heeft de 'Twilight'-reeks jullie veranderd?"

Kristen Stewart: "Je start een project om het af te maken. Het is af en toe zwaar en soms wordt het bijna allemaal te veel, maar dan weet je wel dat het goed zit. Ik ga die uitdaging graag aan. Zelfs wanneer Stephenie Meyer plots met een nieuw boek komt aandraven, dan zou ik dat onmiddellijk willen lezen. Ik zou dat gevoel graag willen behouden en ik ben er zeker van dat ik dat ik nog zal mogen meemaken met andere projecten. Hoe 'Twilight' mij heeft veranderd? Ik weet het niet. Misschien heeft het mijn manier van denken veranderd, en me doen beseffen waarom ik dit precies zo graag doe. Je moet niet altijd een indie-film doen om je 'creatief' te voelen. Je kan dat ook op een grotere schaal doen. Maar hoe het mij als persoon heeft veranderd... Ik zou echt niet weten hoe ik die vraag zou kunnen beantwoorden."

Wat waren jullie eerste indrukken van elkaar, toen jullie elkaar jaren geleden leerden kennen?

Stephenie Meyer: "De eerste keer dat ik hen zag is bijzonder memorabel voor mij. Ik ontmoette hen tijdens een etentje met de cast, en ze waren allemaal nog in kostuum omdat ze net opnames achter de rug hadden. Dus de eerste keer dat ik heb ontmoette, waren ze allemaal verkleed als mijn ingebeelde vrienden. Dat was één van de meest bizarre ervaringen uit mijn leven, maar het was zo cool om iedereen te zien. Het was echt, echt, echt cool. Het was leuk omdat iedereen er zo goed uit zag en ik stond te popelen om met hen samen te werken."

Kristen Stewart: "Ik vond Rob zijn broek leuk. Echt. Het is zo raar. Taylor was een kind toen ik hem ontmoette, en na 'New Moon' was hij letterlijk geen kind meer. Het was zo vreemd om hem te ontmoetten. Ik had zoiets van: 'Echt?!' Het is moeilijk om dat uit te leggen in interviews want ik kan het voor mezelf niet eens omschrijven. Maar soms kom je mensen tegen en zeg je: 'Wij zouden samen een film moeten maken, we zouden dat echt goed doen. We laten de vonken van het scherm vliegen. Let's do it.' En dat is precies wat ik bij Rob en Taylor dacht."

"Wat hebben jullie over elkaar ontdekt tijdens de opnames van de laatste film?"

Stephenie Meyer: "Het is moeilijk om iets nieuws te vinden, als je al zo lang met elkaar samenwerkt. Maar als er iets is wat nieuw was voor mij, dan was het Kristen voor de eerste keer als Bella te zien krijgen. Dat was prachtig, een heel 'cool iets' om te ontdekken. Maar de rest van de cast is gewoon hetzelfde gebleven."

Taylor Lautner: "Klopt. Wij waren allemaal saai. (lacht) Kristen heeft dat zo goed gedaan. Ze speelde doorheen de jaren dat onwennig en onhandig meisje waar heel wat mensen zich in terugvinden. Nu is ze plots een sexy vampier en is ze een compleet ander persoon. Dat was bijzonder indrukwekkend, en ik denk dat de fans om zullen vallen van verbazing."

Stephenie Meyer: "Ik ga heel eerlijk zijn. Bella op deze manier zien is een droom die werkelijkheid werd. Het was ongelooflijk sterk."

Rob, wat heb jij gemeen met jouw personage?

Robert Pattinson: "Ik ben zo blij met deze vraag (ironisch). Ik weet het niet. Ik kan dat echt niet meer zeggen. Ik herinner mijn ontmoeting met Stephanie en dat we het daar toen over gehad hebben."

Stephenie Meyer: "Hij bleef maar discussiëren over Edward, wat hij denkt en voelt. Schitterend was dat."

Robert Pattinson: "Nadat je drie films hebt gedaan, dan kom je tot op een punt waar je niet eens meer weet waar jouw personage begint en eindigt. Er zijn bepaalde momenten waarop je niet weet of jij nu iets denkt of jouw personage. Ik heb zoveel tijd in Vancouver doorgebracht dat ik nu denk: 'Edward zou dat nooit doen', maar als iemand jou vraagt waarom je dat zegt dan kan je daar niet eens op antwoorden. Je zegt dan gewoon maar 'Omdat ik het niet zou doen.'"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten