donderdag 10 november 2011

Robert Pattinson: "Ik begon te acteren om meiden te versieren"


Robert Pattinson maakt er geen geheim van dat hij begon te acteren met één doel voor ogen: scoren bij de vrouwen. Maar de ster van de 'Twilight'-filmreeks staat wel versteld van de aandacht die hij tegenwoordig van vrouwen krijgt. 

"Ik wilde meisjes ontmoeten, dat was de voornaamste reden", antwoordde de 25-jarige R-Patz toen David Letterman hem vroeg waarom hij drama is gaan studeren.

Chronisch verveeld
Maar met die meiden liep het niet altijd van een leien dakje. "Drie jaar geleden speelde ik in Spanje Salvador Dali in de biopic 'Little Ashes'. Elke dag stond een meisje me op te wachten op de stoep voor mijn appartement. Drie weken lang. Op een dag was ik zo chronisch verveeld dat ik haar zei 'heb je misschien zin om mee uit eten te gaan? Niemand wil met me omgaan'. Bleek dat haar ouders een restaurant hadden, ze nam me mee en twee uur lang zat ik te klagen over zowat alles in mijn leven. Ze gaf me de rekening, en ik zag haar nooit meer terug".

Vermommingen
Pattinson verklaarde voorts dat hij zich vaak vermomt om niet herkend te worden. "Ik doe soms pogingen om me onherkenbaar te maken, maar dat loopt meestal slecht af. Aanvankelijk trok ik gekke bekken, maar dat bleek geen goede tactiek. Vervolgens probeerde ik vreemde tics, maar ook dat werkte niet". 

Jobzekerheid
Toch vindt hij het niet zo erg herkend te worden op straat, hij noemt het een vorm van jobzekerheid. "Zo voelt het toch, grappig genoeg. Als je een tijdlang niet buiten komt en plots blijkt dat mensen nog altijd schreeuwen als ze je herkennen, dat is best een opluchting". 

Tegenwoordig wordt Pattinson belaagd door vrouwen van alle leeftijden. "Het zijn heus niet allemaal tieners, ook veel oudere vrouwen. De oudere vrouwen zijn meer gepassioneerd. Het is eigenlijk best leuk. Sinds het succes van 'Twilight' worden vampieren als sexy beschouwd". De Britse acteur heeft al enige tijd een relatie met zijn tegenspeelster Kristen Stewart (21). (bang/lb)


Bron: hln.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten